27 nov 2010

postheadericon A modificación do Decreto de transporte sanitario deixará as ambulancias sen axudantes

O Proxecto de novo decreto de transporte sanitario que modificará o vixente Decreto 42/1998 do 15 de xaneiro suporá un claro deterioro do servizo debido aos recortes aos que, coa disculpa da crise, tan acostumados nos teñen últimamente os gobernantes neoliberais. Agora tocoulle o turno ás ambulancias e, segundo parece, están dispostos a suprimir aos axudantes e a intruducir outras modificacións lesivas para os usuarios e as usuarias.
A continuación preséntase un resumo comparativo dos efectos máis importantes que suporán estes cambios de levarse a cabo os plans da Consellería de Sanidade.

modificaciónDecreto 42/1998Proxecto de novo Decreto
artigo 2Para os efectos do presente decreto terá a consideración de transporte sanitario o desprazamento de persoas enfermas, accidentadas ou que teña a súa orixe noutra razón sanitaria, en vehículos especialmente acondicionados para o efecto.Aos efectos do presente decreto terá a consideración de transporte sanitario o transporte especial de persoas accidentadas ou enfermas cando concorra unha situación de urxencia que implique risco vital ou dano irreparable para a saúde da xente afectada, ou exista unha imposibilidade física ou outras causas clínicas que impidan ou incapaciten para a utilización de transporte ordinario para se desprazar a un centro sanitario ou ao seu domicilio logo de recibir atención sanitaria, en vehículos especialmente acondicionados ao efecto e debidamente autorizados. O transporte deberá ser accesible ás persoas con discapacidade.
artigo 4 en relación co Anexo 1A3. Características técnico- sanitarias das ambulancias medicalizadas (tipo III).
Persoal requirido:
- Médico e ATS/DUE, ambos con capacidade demostrable en transporte asistido, técnicas de reanimación e técnicas de soporte vital avanzado.
- Conductor e axudante.
Ambulancia medicalizadas:
- Médico e DUE, con capacidade demostrable en transporte asistido, técnicas de reanimación e de soporte vital avanzado, así como experiencia profesional en áreas relacionadas coa atención e manexo de pacientes con patoloxías urxentes.
- Un condutor, como mínimo, con titulación de técnico en emerxencias sanitarias ou coa acreditación ou os requisitos mínimos de formación e experiencia profesional establecidos na normativa vixente. Este técnico deberá dispor do carné de conducir establecido pola normativa vixente para este tipo de vehículos.
Ambulancia sanitarizadas:
- Diplomado universitario en enfermería con capacidade demostrable en transporte asistido, técnicas de reanimación e técnicas de soporte vital avanzado, así como experiencia profesional en áreas relacionadas coa atención e manexo de pacientes con patoloxías urxentes. O DUE traballará baixo a indicación dun médico da central de Coordinación do 061.
- Un condutor, como mínimo, con titulación de técnico en emerxencias sanitarias ou coa acreditación ou os requisitos mínimos de formación e experiencia profesional establecidos na normativa vixente. Este técnico deberá dispor do carné de conducir establecido pola normativa vixente para este tipo de vehículos.
artigo 11A avaliación da necesidade de prestación de transporte sanitario corresponderalle o facultativo que presente a asistencia e súa indicación obedecerá unicamente a causas médicas que fagan posible o desprazamento en medios ordinarios de transporte.A prescrición corresponderalle ao facultativo que preste asistencia e/ou á inspección de servizos sanitarios, e a súa prestación seguirá o procedemento regulado pola Administración sanitaria.
artigo 11O seu financiamento será por conta do Servicio Galego de Saúde sempre que non exista un terceiro obrigado ó pagamento.DESAPARECE

Notas sobre as modificacións ao articulado:
Art. 2: Introdúcese un uso moi restritivo do uso de ambulancias, limitado a casos de urxencia e de inmobilidade extrema.
Art. 4: Desaparece o axudante nas ambulancias sanitarizadas e medicalizadas. (ver cadro abaixo)
Art. 11: A prescipción por parte do médico para a utilización da ambulancia preténdese que sexa compartida pola inspección, un servizo que non está en contacto co paciente-usuario, o cal pode levar a situacións de conflito en caso de distintas opinións.
Art.11: A mención explícita do financiamento do servizo sempre por parte do SERGAS desaparece, polo que se prantexa a dúbida de quen será o que se vai facer cargo do pago do transporte sanitario.

0 comentarios:

SOS Sanidade Pública

C. de Saúde do Hío, XA!

C. de Saúde do Hío, XA!
Xa temos os terreos, e o SERGAS que fai? Enredar.
Queremos médico todo o ano!

Polo CAR para o Morrazo

Redes sociais

Síguenos

100% público

100% público

POVI$A: listas de espera

POVI$A: listas de espera
Pola redución das listas de espera en POVI$A
As listas de espera cirúrxicas de POVI$A son as máis grandes de todos os hospitais de Galicia. Das listas para consultas externas e probas diágnósticas nada se sabe, por estar ocultas á opinión pública.
A Plataforma quere contrastar a campaña de desinformación do SERGAS e de POVI$A cos datos reais aportados pola propia cidadanía, por iso pedimos a súa colaboración.
Reclame en atención ao doente de POVI$A ou acuda á Inspección Médica e póñase en contacto connosco enviándonos unha copia ou unha mensaxe, dirixíndose ao apto. 146 de Cangas ou por email a plataformasanidadecangas
@gmail.com
.

Informe POVISA

Kiko da Silva

Kiko da Silva

Alianza Social do Morrazo

Alianza Social do Morrazo

Páxinas vistas

Powered By Blogger