6 ago. 2013

postheadericon Cos cambios introducidos no financiamento para continuar as obras do Novo Hospital de Vigo, o goberno de Núñez Feijoo regala o centro a empresas multinacionais e á banca

Nuñez Feijóo ao gañar as últimas eleccións abandonou o modelo de financiamento e xestión publica do NHV que se estableceu o anterior goberno a través da SPI (Sociedade Pública de Investimentos de Galicia) e decidiu substituílo por un modelo de financiamento e xestión privada tipo PFI, cun sobrecusto aproximado de 1.200 millóns de euros, sen incluír merma nos beneficios públicos e os copagos que gravarán á poboación da Área, debido á cesión á UTE da xestión do aparcamento e dos outros locais da contorna hospitalario.
A decisión do goberno galego de privatizar o NHV, sen ter en conta as súas consecuencias sanitarias ou económicas, reflectiuse desde un principio no seu empeño por evitar a realización do informe sobre as repercusións orzamentarias do proxecto, esixido polo Ministerio de Economía e Facenda debido a que “as fórmulas de colaboración público privada poden representar un considerable impacto a longo prazo sobre as contas públicas” A Xunta, coñecedora da orde (BOE 24 de maio de 2010) apresurouse a licitar o NHV na primeira quincena de maio, días antes da publicación de devandito RD.
O goberno galego, asesorado pola multinacional Price Waterhase Cooper (PWC), seleccionou á Unión Temporal de Empresas (UTE) liderada por Acciona, e formada polas construtoras Puentes y Calzadas, OCASA, o xigante francés de enerxía Dalkia (Altair) e Concessia Carteira. O informe no que constan os criterios de selección por parte da consultora PWC e que custou 220.000 euros ás arcas públicas galegas está desaparecido.


MODIFICÁRONSE AS CONDICIÓNS DO CONTRATO E A COMPOSICIÓN DA UTE
As entidades financeiras que formaban parte da UTE fusionáronse ou foron nacionalizadas e Acciona ten problemas de efectivo e a súa solvencia está moi cuestionada.
Como consecuencia, o Novo Hospital de Vigo quedou sen financiamento privado, o que obrigou a paralizar as obras no verán de 2012. O prazo de construción, de 31 meses, finaliza en outubro de 2013 e xa é imposible de cumprir.
Por outra banda, a UTE concesionaria xa non existe como tal. Unha das dúas construtoras, OCASA, denunciada por estafa e multada por competencia, está en suspensión de pagos e as caixas de aforros españolas abandonaron Concessia Carteira, da que agora só forma parte o fondo de risco norteamericano “Hill International

AÍNDA QUE O FINANCIAMENTO DO CENTRO APARECE COMO PRIVADO EN REALIDADE FARASE CON DIÑEIRO PÚBLICO
A UTE precisa 315 millóns de investimento para financiar o hospital. No Contrato de adxudicación recollíase que o 20% deste diñeiro debíao poñer a UTE con achegas de capital das empresas que a formaban e o 80% restante (250 millóns) debía obtelo de préstamos no mercado bancario.
Con todo o pasado 1 de agosto Feijóo confirma que a UTE concesionaria xa dispón dos 250 millóns de euros necesarios para finalizar a construción do NHV, que se desglosan desta forma:
  • 110 millóns é diñeiro público do Banco Europeo de Investimentos (BEI)
  • 30 millóns é diñeiro público do Instituto de Crédito Oficial (ICO)
  • 110 millóns é un préstamo sindicado no que participan os bancos españois BBVA, Santander, Caixabank, Banco Popular e Nova Galica Banco (NBG).
Como consecuencia o NHV xa non será de financiamento privado (como especificaba o contrato) xa que o 44% da obra total e o 56% do financiamento monetario realizarase con diñeiro público. Ademais, gran parte do financiamento restante tamén corre a cargo dos contribuíntes, debido ás escandalosas e irrecuperables axudas con fondos públicos aos bancos que formaban parte da UTE concesionaria e aos bancos que se apuntaron recentemente á operación.
  • Caixabank quedouse co Banco de Valencia tralo seu rescate multimillonario, a cambio de 1 só euro. O presidente de Caixabank codirixía o FROB no momento do rescate sobrevalorado do banco levantino, que posteriormente foi anexionado.
  • BBVA quedouse co banco nacionalizado Unnim, tamén por 1 euro.
  • Banco Santander pretende a Cataluña Bank e Caixabank a NGB, outros 2 bancos rescatados con fondos públicos, operación para a que o ministro de Guindos (ex directivo de PWC) comprometeu outros 7000 millóns de euros de diñeiro público.
Chama a atención a inclusión de Nova Galicia Banco (NGB), que malia ser rescatada con miles de millóns de euros dos contribuíntes, afirma non dispoñer de fondos para os afectados polas preferentes pero si para o financiamento privado do NHV e do Banco Popular, que segundo os informes máis recentes das axencias de cualificación, a súa solvencia está ao nivel do bono lixo.

OS BANCOS E FONDOS DE INVESTIMENTO ESTRANXEIROS FARÁN UN SUCULENTO NEGOCIO GRAZAS Á PRIVATIZACIÓN DOS SERVIZOS DO NHV E AOS SEVEROS RECORTES REALIZADOS NO PROXECTO, QUE PRIVAN AO HOSPITAL DO SEU CARÁCTER ESTRATÉXICO
Os bancos, Acciona, o fondo estadounidense “Hill International” e a multinacional francesa Dalkia (Altair) quedaranse coa xestión dos servizos non sanitarios do novo hospital e malia que o financiamento do NHV será esencialmente público e do escaso risco da operación para estas empresas, o canon, de 71 millóns de euros/ano parece que non diminuirá.
A redución de camas, espazos e equipamento do NHV con respecto ao proxecto do bipartito, obriga ao mantemento do Concerto Singular con Povisa, polo que outros 74 millóns de euros anuais seguirán gravando as arcas públicas
Con toda probabilidade, como xa sucedeu en Madrid, as empresas privadas acabarán apoderándose tamén da xestión dos servizos sanitarios do centro, non en balde Caixabank está asociada con Mutua Madrileña e ambas son as propietarias da aseguradora Adeslas. O seu custo roldará os 260 millóns de euros ao ano, se a “cápita” fose similar á que actualmente ten o hospital de Povisa (aínda que está pendente de actualización e non inclúe o gasto farmacéutico hospitalario).

TODO ESTA LEA EXPLÍCASE POLOS CONFLITOS DE INTERESE EN XOGO, MENTRES QUE A MULTINACIONAL AUDITORA PWC, APARECE COMO O AUTÉNTICO GOBERNO NA SOMBRA
A decisión é tan insensata que só pode xustificarse polos conflitos de interese existentes e só puido levarse a cabo debido ao nomeamento de persoas vinculadas nos organismos públicos de decisión:
No centro da maraña de intereses atópase a consultora PWC que é arte e parte xa que asesorou á Xunta de Galicia na elección da UTE concesionaria do NHV, é a consultora da CAM/Banco Sabadell e do Banco Popular e auditou a Caixa Galicia durante a fusión para formar NGB. O presidente do FROB provén de PWC.
O Secretario General de Facenda (ministerio responsable de controlar as consecuencias da operación no déficit público de Galicia) tamén era directivo de PWC
A directora do Instituto de Crédito Oficial (ICO), de onde parte o diñeiro público inxectado a Acciona, foi inhabilitada durante 7 anos por conflito de intereses, xa que proviña de PWC e participou no proceso de adxudicación de varios contratos a devandita firma. Foi substituída en febreiro de 2012 por un directivo do BBVA, entidade tamén implicada no financiamento do hospital.
O grupo POVISA, un dos grandes beneficiarios do recorte e a privatización do NHV, tivo como directiva á actual Conselleira de Sanidade.
Para rematar as empresas privadas decatering, limpeza e seguridade, tamén están moi interesadas na privatización e na externalización de servizos na sanidade viguesa. Entre elas destaca o grupo Eulen (da irmá do presidente Feijóo) que ademais de servizos non sanitarios xestiona as residencias para maiores en Galicia e xa se está facendo un oco na asistencia sanitaria, que experimenta no Centro de saúde “L’Escala” e en varios consultorios no Servizo Catalán de Saúde, polo que non sería de estrañar que se estea preparando a privatización da Atención Primaria.
O goberno galego está empeñado na privatización do NHV, malia o seu financiamento maioritariamente público e dos múltiples incumprimentos da UTE concesionaria, cedendo a xestión a un fondo de investimento estadounidense, a unha multinacional francesa e á banca española. A maraña de conflitos de interese existentes deslexitiman a decisión, cuxos custos serán impagables e representarán o inicio do fin da sanidade pública viguesa. 

Asociacion Galega para a Defensa da Sanidade Pública
6/8/2013

0 comentarios:

SOS Sanidade Pública

C. de Saúde do Hío, XA!

C. de Saúde do Hío, XA!
Xa temos os terreos, e o SERGAS que fai? Enredar.
Queremos médico todo o ano!

Polo CAR para o Morrazo

Redes sociais

Síguenos

100% público

100% público

POVI$A: listas de espera

POVI$A: listas de espera
Pola redución das listas de espera en POVI$A
As listas de espera cirúrxicas de POVI$A son as máis grandes de todos os hospitais de Galicia. Das listas para consultas externas e probas diágnósticas nada se sabe, por estar ocultas á opinión pública.
A Plataforma quere contrastar a campaña de desinformación do SERGAS e de POVI$A cos datos reais aportados pola propia cidadanía, por iso pedimos a súa colaboración.
Reclame en atención ao doente de POVI$A ou acuda á Inspección Médica e póñase en contacto connosco enviándonos unha copia ou unha mensaxe, dirixíndose ao apto. 146 de Cangas ou por email a plataformasanidadecangas
@gmail.com
.

Informe POVISA

Kiko da Silva

Kiko da Silva

Alianza Social do Morrazo

Alianza Social do Morrazo

Páxinas vistas